Strašlivá Villeneuveho nehoda roku 1980, skandální závod FISA a „ukradené Pironiho vítěztsví“ roku 1982, Patreseho potupa a Tambayovo let k nesmrtelnosti o rok později, Piquetovo a Bergerovo „seznámení se zdí zatáčky Tamburello v letech 1987 a 1989, no a samozřejmě tragický víkend sezony 1994, kdy tam zemřeli Ratzenberger se Sennou – to vše člověka napadne v souvislosti se slovem IMOLA.
Časy klasické Velké ceny San Marina na okruhu Enzo é Dino Ferrari di Imola patří sice (ve prospěch pochybných „eventů“ v Asii a Arábii) nenávratně minulosti, díky neustávajícímu angažmá Piercala Minardiho na okruhu u Bologně ale i letos řvaly motory „opravdových“ Formulí 1. Již počtvrté tam pořádali povedený podnik „Minardi Day“, při kterém si bývalí členové, technici a piloti maličkého týmu z Feanzy znovu připoměli svou účast v mistrovství světa.
1. května tomu bude 25 let co právě v Imole zahynul Brazilský šampion Ayrton Senna. Proto se na okruh Enzo e Dino Ferrari přijel podívat i klub bývalých pilotů Formule 1. Po paddocku se proto procházeli Dinosuři sportu jako Hans Herrmann, Richard Attwood, Teddy Pilette, Jo Vonlanthen, Patrick Tambay nebo David Piper.
Letos se v kokpitech Minardiho vozů (a dalších zajímavých monopostů) a mimo ně v Imole objevila esa jako Pierluigi Martini, Riccardo Patrese, Alessandro Nannini, Alex Caffi, Bruno Giacomelli, Fabrizio Barbazza, Gianni Lavaggi, Carlo Facetti, Mauro Forghieri, Antonio Tomaini a řada dalších.
Text a foto: Roman Klemm