Jezdci Suber Junior Team by Charouz se objevili na startovním roštu Velké ceny Itálie v Monze jen týden po tragické nehodě ze Spa, která stála život Anthoine Huberta a ze které si jejich parťák z F2 Juan Manuel Correa odnesl těžká zranění. A pro českou stáj z toho byly body díky devátému místu Fabio Scherera.
Na okruhu v Monze jsou to vždycky velké bitvy. Trať totiž nabízí řadu míst k předjíždění, což hned po startu z druhého místa využil Lirim Zendeli a dostal se do vedení. Dokonce se zdálo, že si začíná vytvářet náskok na smečku pronásledovatelů. Bohužel na konci třetího kola jeho vůz trefil jeden ze soupeřů a byla z toho propíchnutá zadní pneumatika. Do boxů bylo navíc hodně daleko a i když se německý závodník snažil dojet k mechanikům, nakonec svůj monopost odstavil mimo trať.
Slušnou jízdu předvedli i zbývající dva piloti juniorky Sauberu. Raoul Hyman se po startu z třiadvacátého místa s tratí psal statečně a nakonec dojel sedmnáctý. Mnohem větší důvod k radosti měl jeho kolega Fabio Scherer. Švýcar dokázal získat jedenáct míst a byly z toho dva body za devátou příčku.
Nedělní sprint je naplánován na 9.30 a můžete ho sledovat na stanici Sport 2. Fabio bude startovat z devátého místa, Raoul do bojů vyrazí jako sedmnáctý, Lirim z osmadvacáté příčky.
Antonín Charouz, majitel Charouz Racing System, řekl: „Je skvělé, že za současných okolností můžeme zajet pozitivní výsledek a získat body. Zároveň je to frustrující, protože jsme klidně mohli bojovat o vítězství. Alespoň ale dnes všechny tři vozy ukázaly dobrou rychlost, což je dobrá zpráva pro nedělní závod.“
Jamie Dye, manažer týmu, tvrdil: „Je smůla, že Lirim musel ze závodu odstoupit, protože měl skvělý start a první kola zvládl velmi dobře. Fabio odvedl kus parádní práce, stále se tlačil kupředu, v jeho prospěch pracovaly i defekty některých soupeřů. I Raoul si hodně polepšil. Je fajn, že zítra budeme mít alespoň jedno auto v desítce.“
Lirim Zendeli uvedl: „Co si myslel, když mě chtěl předjíždět? Nemohl jsem nic dělat. On měl DRS, ten za ním měl DRS, já byl bez. Proč mě prostě nepředjel? Nechápu to, je to obrovská smůla. Ještě jsem chtěl dojet do boxů a pokračovat, ale pak mi došlo, že to nemá smysl.“
Fabio Scherer vysvětlil: „Byl to solidní závod. Měl jsem trochu štěstí, když vyjelo na trať safety car. Zítra se pokusím být ještě rychlejší, abych mohl bojovat o přední místa. Ale je super být zpátky na bodech, teď to ještě potvrdit ve sprintu.“
Raoul Hyman řekl: „Hlavní problém u mě byla kvalifikace. Kdybych ji zvládl lépe, mohl jsem být v první desítce a vyhnout se kolizím vzadu. Aut je na trati hodně, je složité si hledat místo. Je frustrující mít tempo, ale přitom nedosáhnout na dobré výsledky.“