Ještě v létě roku 2018 visel nad šampionátem Deutsche Tourenwage Masters velký otazník. Po odchodu Mercedesu chyběl organizátorovi Gerhardovi Bergerovi třetí výrobce. Mistrovství nakonec zachránilo angažmá Astonu Martin. Britská značka měla do Hockenheimu hotové čtyři vozy a tak mohla DTM prezentovat 20.000 divákům pestré pole 18 speciálů a dva zajímavé závody. V sobotním dešti vyhrál Wittmann na BMW, v neděli za sucha René Rast na Audi.
BMW vítězů při premiéře turbomotorů
DTM si pro sezonu 2019 připravilo několik novinek, mimo jiné silnější přeplňované motory, které by měly vozy učinit o zhruba 3s na kolo rychlejší, než před rokem. V první kvalifikaci roku využil 610 koní svého 2litru nejlépe Němec Wittmann z týmu RMG-BMW a dvojnásobný mistr se tak postavil na pole-position před Mikem Rockenfelleren (Phoenix-Audi) a překvapením dne, Paulem di Restou na nejrychlejším z nových Astonů Marin nasazených švýcarským týmem R-Motorsport. Následovaly Audiny Reného Rasta a Robina Frijnse, za kterými se již kvalifikoval druhý Aston řízený Britem Jakem Dennisem.
Startovalo se na mokré trati, která během závodu oschla a Wittmann udržel své první místo od stratu až do cíle. Pilot BMW tak slavil své 12. vítězství v DTM. Nebezpečným se mu mohl stát výborný René Rast, který ho fázemi silně dotahoval. Sympatický mistr sezony 2017 ovšem doplatil na defekt převodovky a z druhého místa v cíli se tak tešil jeho značkový kolega od Audi, Rockenfeller. Za Frijnsem dojel po krásné stíhací jízdě Timo Glock (BMW), kterého zbrzdily „hodiny“ hned po startu. Hned za ním dojel nováček z Jihoafrické Republiky, Sheldon van der Linde. Nejlepším Astonem v cíli byl vůz Daniela Juncadelly na 9. místě. Znamenalo to body hned při debutu anglické noblesní značky v DTM. Pro první bod hned při debutu si dojel i vnuk Emersona, Pietro Fittipaldi, startující za soukromou stát WRT z Belgie,
Výsledek DTM v sobotu:
- Marco Wittmann, RMG-BMW
- Mike Rockenfeller, Phoenix-Audi
- Robin Frijns, Abt-Audi
- Timo Glock, RMR-BMW
- Loic Duval, Phoenix-Audi
- Sheldon van der Linde, RBM-BMW
- Bruno Spengler, RMG-BMW
- Nico Müller, Abt-Audi
- Daniel Juncadella, R-Aston Martin
- Pietro Fittipaldi, WRT-Audi
Neděle: Triumf taktiky a Rasta
Ne, po 16. místě v dopolední kvalifikaci si na závod jen málokdo vsadil na Audinu německého talentu Reného Rasta. Za chladného slubečna měli o nedělní poledne mnohem lepší vyhlídky poleman Philipp Eng a jeho značkový kolega Wittmann, kteří se směli postavit do první startovní řady před Frijnse, Müllera, Spenglera a Glocka.
Astonům „kola na čas“ vůbec nevyšla a svorně uzavíraly pole. Po startu se prezentoval ve výborné formě Philipp Eng. Díky bezvadném startu s přehleden vedl před Müllerem a nerozházela ho ani neutralizece s re-startem po Duvalově uklouznutí v Sachs-Kurvě, zatímco Wittmann odstartoval zle a později se otočil.
Nebezpečí ovšem číhalo na lídra dále vzadu: Audi a René rast neměli co ztratil a vsadili na riskantní taktiku dvou výměn pneumatik. René poprvé měnil za neutralizace a na čerstvých pneumatikách letěl po Hockenheimringu mnohem rychleji, než konkurence. Předjížděl vůz za vozem a k překvapení sebe samého byl brzy v čele. Na jeho vítězství nic nezměnila ani druhá zastávka. „Jaký to závod! Jeden z nejlepším mého života. Dvě kola jsem jen a jen předjížděl – to chtějí fandové vidět!“ zářil Rast v cíli. Druhé a třetí místo obsadili piloti Audi Müller a Frijns, kteří těžili ze slabé zastávky v boxech Engova týmu.
Také tentokrát zbyly body i na Aston Martin, di Resta dojel za Spenglerem a Glockem sedmý. Šampionát bude pokračovat 18. května v belgickém Zolderu, kam se po mnoha letech DTM vrací…
Výsledek DTM v neděli:
- René Rast, Rosberg-Audi
- Nico Müller. Abt-Audi
- Robin Frijns, Abt-Audi
- Philipp Eng, RMR-BMW
- Bruno Spengler, RMG-BMW
- Timo Glock, RMR-BMW
- Paul di resta, R-Aston Martin
- Marco Wittmann, RMG-BMW
- Jamie Green, Rosberg-Audi
- Joel Eriksson, RBM-BMW
Text a foto: Roman Klemm