Přeskočit na obsah

Sobota 23.11.2024

Sobota 23.11.2024

SPEED LIMIT

ADAC-GT-Masters: Pražský tým ISR na Lausitzringu úspěšně vykročil do sezony 2020

Pokud budeme hledat sektor silničních závodů, kterému chřipková pandemie a z ní plynoucí celosvětová hospodářská krize uškodila nejméně, pak zjistíme, že  se s velkou pravděpodobností jedná o závody třídy Grand Tourisme. Zvláště v německém ADAC-GT-Masters mají týmy, jezdci a sponzoři zjevně nezkrotitelnou chuť soupeřit – a tak se k prvnímu podniku sezony 2020 na Lausitzringu přihlásilo senzačních 33 posádek! Koncept pořadatele, tvořit jednotlivé týmy profesionálem a (vetšinou „platícím“) poloamatérem naprosto vychází a za danné svízelné doby tak mohl i statečný tým Igora Salaquardy ISR znovu nasadit svou Audi R8 LMS pro osvědčenou dvojici Filip Salquarda a Frank Stippler.

Sobota: Stolz se doboxoval k vítězství, Salaquarda výborný osmý

O pestrost pole, (o jaké se konkurující DTM vždy mohle jen zdát) se postaraly vozy soukromých týmů (ano, to je další z tajemství úspěchu GT-Masters) nasazující Audi, Mercedes, Lamborghini, Porsche, Chevrolet, BMW a Bentley. Po první kvalifikaci byly hned čtyři značky zastoupeny v top10 výsledků. Nejrychlejší byl Mercedes AMG stáje Toksport WRT dvojice Luca Stolz/Maro Engel, jejichž náskok na HRT-Audi Paula a Langenvelda činil jen 4 setinky. Filip Salquarda kvalifikoval „pražskou“ ISR-Audinu s odstupem 4 desetin – to ale ve vyrovnaném poli GT-Masters znamená pozici 16!  

Vykročení do sezony 2020 vyšlo perfektním letmým startem do prvního závodu především Alfredovi Renauerovi v Porsche týmu Herberth. Němec se ujal vedení před polemanem Stolzem, na kterého zezadu dotíralo druhé z dvojčat Renauerových, Robert. Také Filip Salaquarda vyrazil optimálně a úvodem mu patřilo 11. místo.

Stolz ovšem dlouho nevydržel následovat lídra a po 12 minutách jízdy vystrčil Renauera „do autu“. Modrý Mercedes poté lehce ujel pevně sevřenému klubku konkurentů, následující nehoda Pommera (Chevrolet) se zuřivým Renauerem se ovšem postarala o první neutralizaci roku. Ta trvala tak dlouho, že jí některé z týmů šikovně využili k předepsané výměně jezdců. Za lídrem Engelem, jenž převzal od Stolze, to notně promíchalo pořadí. Druhé místo poté patřilo Engelhartovi, který převzal SSR-Porsche od Ammermüllera, za nimi číhal KUS-Porsche bývalé jezdkyně Indy 500 Simony de Silvetsrové, které vůz převzala od Rakušana Bachlera. Filip Salaquarda předal Frankovi Stipplerovi jeho ISR-Audi na dobré 10. pozici.

Švýcarce de Silvestrové však při jejím debutu v GT-Masters nebyl souzen špičkový výsledek: Christopher Mies (Land-Audi) ji 6 kol před koncem atakoval tak nešetrně, že ji otočil a oba vypadli z bodovaných míst. Stipplerovi a týmu Salquarda to přišlo jen vhod – postoupili o další dvě místa kupředu!

Na špici dojel ex-jezdec DTM Maro Engel nové stáji Toksport pro jasné vítězství – konkurence marně čekala na penalizaci úvodního Stolzova bodyčeku. Sériový vítěz Carrera-Cupu Ammermüller a zkušený borec GT Engelhart dojeli na SSR-Porsche těsně druzí a bronz brali Rakušan Hofer s Němcem Haasem na Landově Audi. Také pro tým ISR začala podivuhodná sezona 2020 výborně – osmé místo při ouvertůře bylo jistě velmi uspokojivým výsledkem. 

Výsledek sobotního závodu:

1. Stolz/Engel, Toksport-Mercedes

2. Ammermueller/Engelhart, SSR-Porsche

3. Hofer/Haase, Land-Audi

4. Fittje/Jahn, KUS-Porsche

5. Costa Balboa/Perrera, Grasser-Lamborghini

6. NIedrehauser/van der Linde, Rutronik-Audi

7. Dontje/Götz, HTP-Mercedes

8. Salaquarda/Stippler, ISR-Audi   

Neděle: Triumf celo-belgické equipy WRT

Dominátoři soboty Stolz s Engelem byli i v neděli „na výši“, Maro Engela ovšem v kvalifikaci těsně porazil Belgičanem Vanthoor na belgickým týmem WRT připravené Audi R8. Frankovi Stipplerovi, který měl tentokrát za úkol kvalifikovat  vůz týmu ISR, se vůbec nedařilo. Havaroval a jeho nejlepší čas byl o rovné 2s za špičkou, což v našlapaném ADAC-GT-Masters stačí jen na poslední startovní místo.

Při poledním startu sice předvedl největší agresivitu a nejlepší reakci Sven Müller na Renauerově Porsche 911, první zatáčku ale přebrzdil a pole se poté přeci jen „seřadilo dle stratovního pořadí“ Vanthoor-Engel-Müller. Na této špičkové konstelaci později nic nezměnily ani výměny jezdců a mladí Belgičané Dries Vanthoor/Charles Weerts (jeho otec je majitelem týmu WRT) si zapsali velké vítězsví před sobotními triumfátory Stolzem a Engelem, jejichž nový Mercedes AMG-GT3 „Raptor“ se zdá být novým měřítkem špičkové technologie GT sezony 2020.

Úplně vepředu se pořadí tedy nezměnilo, že se ale i na Lausitzringu dá postupovat kupředu, to předvedl díky talentu jezdců a dobré taktice tým ISR. Stippler se Salaquardou po hodinovém závodu dojeli ze 33. místa na startu jako 20. Potvrdilo to, že by body byly v případě lepší kvalifikace znovu v rámci možností.

Šampionát ADAC-GT-Masters jde do svého druhého kola za dva týdny na Nürburgringu.

Výsledek nedělního závodu:

1. Vanthor/Weerts, WRT-Audi

2. Stolz/Engel, Toksport-Mercedes

3. Renauer/Müller, Herberth-Porsche

4. Ammermueller/Engelhart, SSR-Porsche

5. Niedrehauser/van der Linde, Rutronik-Audi

6. Schramm/Mies, Land-Audi

7. Ineichen/Bortolotti, WRT-Audi

8. Dontje/Götz, HTP-Mercedes

Text a foto: Roman Klemm

reklama
reklama

ADAC-GT-Masters: Pražský tým ISR na Lausitzringu úspěšně vykročil do sezony 2020

reklama