Na nizozemské trati, kde minulý rok předvedla „závod roku“, chtěla česká hvězda GT4 Gábina Jílková výrazněji obohatit své bodové konto německého šampionátu. V sobotu se nedařilo, v neděli ale mohla vybalit všechno, co umí. A to stačilo na výborné 4. místo.
Sobota: To nebyl „český den“…
Sobotní kvalifikaci převzal tradičně týmový kolega Jílkové u Drago Racing Teamu, Robert Haub – a jeho výkon (také tradičně) stačil jen na dolní polovinu startovního pole: Američan zajel 16. čas, 1,8s za polemanem Hugem Sassem na Astonu Martin stáje PROsport. Ještě hůře dopadla posádka Pavlíček/Knopp „českého“ RTR-KTM. Neujeli ani jediné měřené kolo a museli odpoledne vyrazit z posledního místa.
Zatímco pojal poleman Sasse večerní závod navýbornou a předal vůz po svém stintu kolegovi Davidovi Ortmannovi s náskokem 3s ve vedení, neudělal Robert Haub pro možný úspěch svého ZVO-Mercedesu zhola nic: „Quick Gabi“ Jílková ho převzala jen jako 22., jedinou pozici před Pavlíčkem. Jak z toho vykouzlit přijatelný výsledek? Při kouzlení jí překáželo i vedení závodu: začalo totiž lehce pršet, což je v moderním motorsportu dostatečným důvodem pro neutralizaci! 18 minut před koncem následovalo přerušení závodu.
Po přezutí pneumatik se naostro jelo již jen 10 minut. Ortmann a Romain Leroux se postarali o dvojité vítězství Astonu Martin, těsně třetí dojel CV-Mercedes Thea Oeverhause.
Gábina Jílková nezískala žádné pozice a skončila 22., tým RTR byl penalizován za přestupek při výměně na Koppa a byl hodnocen jako poslední.
Výsledek sobota:
1. Sasse/Ortmann, PROsport-Aston Martin
2. Leroux/Doerr, Doerr-Aston Martin
3. Oeverhaus/Hanses, CV-Mercedes
4. Still/Kronberg, WS-Porsche
5. Zulauf/Moeller-Madsen, WS-Porsche
6. Piro/Lenerz, Piro-Toyota
Neděle: Jílková a Zandvoort obnovily svou Love-Story
Také druhou kvalifikaci ovládl Aston Martin Vantage týmu PROsport – tentokrát s Ortmannem za volantem. Zeleno-bílý Zakowski-Ommen-Mercedes směla kvalifikovat Jílková a výsledek byl povzbuzující: na nejrychlejšího ztrácela jen 0,8s, což znamenalo 8. startovní místo. Knopp s Pavlíčkem se museli znovu spokojit s „červenou lucernou“.
Po startu pod modrou oblohou proběhlo první kolo bez komplikací. Výborný Ortmann se z něj vrátil jako první s malým náskokem, Jílková držela 8. pozici a Knopp byl po krátkém skluzu do štěrku poslední.
Po 13 minutách Gábina šikovně předjela Porsche Bulhara Lefterova a o kolo pozdě „smlsla“ vůz stejné značky s Hartvigem. Než musela vůz předat Haubovi, dokázala na trati ještě vyřídit pátého Stilla v dalším z Caymanů. Nedělní show Quick-Gabi prostě opět byla jedním z vrcholů Zandvoortského víkendu. Kamery televize z ní nemohly spustit oči a komentátor nešetřil chválou…
Po výměnách vedl suverénní Sasse, který převzal od Ortmanna, před Hansesovým Mercedesem a – Haubem! Jílková zůstala na trati pochopitelně ze všech nejdéle a „udělala“ ještě další dvě pozice. Otázkou ovšem bylo, zda Haub tentokrát dokáže tak výborný výsledek dovést do cíle? Američan po 10 minutách sice ztratil pozici vůči Astonu Martin Doerra, zároveň ale jednu získal díky penalizací Hansesova Mercedesu. Hanses ovšem Hauba o něco později znovu odsunul za sebe. Kolega Jílkové si poté nedovolil podobnou hrubku, jako v Rakousku a dojel spolehlivě čtvrtý.
Český tým RTR-projects musí 22. místo odložit pod rubriku „učíme se, jak tvrdý je mezinárodní sport“ – ze získaných poznatků mohou Kopp s Pavlíčkem těžit začátkem srpna při dalším podniku ADAC-GT4 na Nürburgringu.
Výsledek neděle:
1. Sasse/Ortmann, PROsport-Aston Martin
2. Doerr/Leroux, Doerr-Aston Martin
3. Oeverhaus/Hanses, CV-Mercedes
4. Jílková/Haub, ZVO-Mercedes
5. Dontje/Doerr, Doerr-Aston Martin
6. Wiskirchen/Hartvig, Allied-Porsche
Text a foto: Roman Klemm