Minulý víkend burácely areálem Lausitzringu i prototypy LMP3 národního německého šampionátu. Favorit Marvin Dienst jasně vyhrál sobotní závod. Po zaváhání techniky jeho Toksport-Ligieru se ovšem v neděli radovali outsideři.
Německému autoklubu ADAC se musí uznat k dobru, že dodržuje kalendář svého „novorozeněte“ Prototype-Cupu-Germany, i když nejsou signály ze strany nových úřastníkú právě povzbudivé. Ke třetímu podniku sezony se na Lausitzring zatoulalo jen devět přihlášek zajímavých vozů kategorie LMP3.
Nejrychlejší první kvalifikace byl Axcil Jefferies na Ginettě G61 týmu Franze Konrada, před synem bývalé hvězdy GT, Jürgena von Gartzena, Sebastianem na Duqueine luxemburské stáje Racing Experience. Turek Berkay Besler postavil favorizovaný Toksport/WRT-Ligier JS P320 jen na osmou pozici, fandové se tedy mohli těšit na pěknou stíhací jízdu výborného Marvina Diensta. Také v Ginettě týmu Gebhardt usedl velmi talentovaný jezdec: v šampionátu směl debutovat nadaný Michael Lyons, hvězda scény historických F1. Poli se nedala odepřít vyrovnanost – všichni se vešly do 2,8s.
Hodinový závod přinesl to, co se od gridu dalo čekat: Marvin Dienst, historicky první mistr německé F4, předvedl co umí. V cíli byl jako první a neudiví, pokud se letos stane i prvním mistrem ADAC-Prototypů. Jefferies s Hackländerem brali s ostupem 33s druhé místo, van Gartzem podpořen Gary Hauserem byli s podobným odstupem třetí, zatímco Lyonsův postup přibrzdil defekt.
Nedělní kvalifikaci zakončil Dienst nejrychlejším časem před Hackländerem a von Gartzenem. Závod ovšem skončil překvapením. V napínavém finiši se o 0,442s prosadila dvojice Matthias Mundig/Donar Lüthen na Duqueine D08 týmu Mühlner před jihoamerickou dvojicí Oscar Tunjo-Mateo Villagomez na stejném voze italské stáje Rinaldi Racing. Besler s Dienstem dojeli jen třetí, o což se v neposlední řadě postaral odumřelý motor při výměně jezdců.
Stav šampionátu po šesti z osmi závodů:
1. Dienst/Besler, Toksport 75 b.
2. Mundig/Lüthen, Mühlner-Motorsport 53 b.
3. Jefferies, Konrad Motorsport 52 b.
4. Hauser/von Gartzen, Racing Experience 45 b.
5. Hunt/Siljehaug, Reiter Engineering 41 b.
Text a foto: Roman Klemm