Ve své základně pod hradem Žebrák se členové týmu Charouz Racing System mezi našlapanými sezonami 2022 a 2023 příliš neohřejí. Bylo tedy na čase využít krátké přítomnosti manažera Roberta „Boba“ Vavříka a popovídat si s ním o tom, jak tým hodnotí právě proběhlý ročník a jaké jsou vyhlídky do příštího, který se v F2 a F3 již pojede pod hlavičkou PHM Racing by Charouz.
Co bylo z pohledu Charouz Racing System tento rok dobré a co zlé?
V pozitivním smyslu samozřejmě všechno přezařují pódia Enza Fittipaldiho v Imole, Silverstone, Spielbergu, Hungaroringu a Monze. Negativním jevem bylo, že jsme jak v F2, tak i v F3 museli během sezony měnit jezdce. Nevěřil bys, co to všechno obnáší a jak silně to naruší celé plánování a práci týmu.
Až si po letech na 2022 vzpomeneš, co zůstane Tvým „momentem roku 2022“?
Tak to musím trochu uvažovat… Asi skutečnost, že jsme se v F2 výrazně zlepšili ohledně práce v kvalifikačních sessions.
Za Charouz Racing System v posledních letech jezdila „velká jména“ jako Pedro Piquet a Enzo Fittipaldi. Táta Nelson a děda Emerson byli v paddocku často přítomni. Snažili se vám mluvit do práce?
Ne, oba se drželi naprosto v ústranní. Jako by tam ani nebyli. Jiné to letos bylo s Enzovým otcem. To je člověk, který si o sobě myslí, že musí ke každému tématu něco říci. Někdy takový rýpavý postoj dokáže rozhodit náladu celého mužstva…
Fandy českého motorsportu jistě zvláště zajímá, jaké změny přinese právě oznámená spolupráce s německým PHM Racing?
V konkrétní denní práci se změní jen málo. Organizace pana Paula H. Müllera si zajistila náš plný servis. Základna týmu zůstane zde v Žebráku, tým jede dál na plné obrátky bez větších personelních změn.
Vztahuje se to i na Müllerův dosavadní tým Formule 4?
Ne, ten bude pokračovat dál nezávisle na Charouz Racing System.
Do jaké míry měl pan Müller vliv na výběr jezdců pro sezonu 2023?
Ohledně sestavy pro Formuli 2 vůbec ne. Naším cílem bylo podespat s novými jezdci co nejdříve a povedlo se to. Byla to makačka, se sestavou Roy Nissany a Ben Benavides jsme ale v každém ohledu moc spokojeni. Smlouvy byly podepsány ještě před převzetím týmu panem Müllerem. Na tomto sektoru tedy přes zimu zavládne klid a jistota. Sestava pro Formuli 3 zatím známá není. Měli jsme naše favority a vedli jsme s nimi jednání. V tomto stádiu jsme to panu Müllerovi předali. Rozhodne on – rádi mu při tom poradíme…
FIA pro sezonu 2023 představila dosti náročný kalendář. Co pro tým například znamená nákladný start v Melbourne?
Pro jezdce je taková zkušenost jistě vítanou záležitostí – když jim ale povíme, že to sezonu prodraží o tolik a tolik procent, tak se to sponzorům špatně vysvětluje. Skepticky na to hledíme i z časových důvodů. Bude to velmi nákladný výlet, nikdo se ale nevyjádřil proti, takže jedeme do Austrálie…
Má tým vůbec mezi sezonami pár měsíců na odpočinek?
Měsíců? Zdaleka ne! Po příjezdu z Emirátů jsme hned rozebrali vozy F3, poslali motory k revizi do Francie a šasi k prohlídce do Itálie. Teď jsme se vrhli na vozy F2. Když i ty odešleme k Mecachrome a Dallaře, tak obratem dostaneme F-trojky nazpět a začneme je sestavovat. Suma sumárum to znamená, že většina osazenstva bude mít na Vánoce dva týdny volna – někteří dokoce jen týden. Pak budeme vše naplno připravovat pro testy v březnu.
V zimním čase „bez motorsportu“ tedy nikdo nebude trpět dlouhou chvílí… Jaké jsou sportovní cíle PHM Racing by Charouz pro 2023?
Spoléháme především na zkušeného Roye Nissanyho. Už u nás jezdil a hned od prvního testu to bylo znát. Rychle si připadal jako doma. Jsme přesvědčeni, že je jezdecky mnohem lepší, než si mnozí myslí. Chceme s ním mezi top5.
Text a foto: Roman Klemm