Přeskočit na obsah

Čtvrtek 21.11.2024

Čtvrtek 21.11.2024

SPEED LIMIT

F1 na Nürburgringu: Vozy ze 70. a 80. let byly opět pastvou pro oči

Mistrovství světa si aktuálně užívá své letní přestávky, to ovšem ještě zdaleka neznamená, že by všude motory F1 zmlkly. Naopak. Na Nürburgringu pokračoval šampionát historických F1 (pokud se u těchto většinou zbrusu nových replik dá o historických vozech vůbec hovořit) a klasické třílitry Ford Cosworth V8 zabudované do estetických šasi 70. a 80. let vozech zase duněly pohořím Eifel.

Steve Hartley a jeho Marlboro-McLaren-Ford MP4/1 byli pro armádu černo-zlatých Lotusů tvrdým oříškem: v sobotu nebyl k rozlousknutí. 3násobný vítěz 24h v Le Mans, Marco Werner nastoupil jako vždy krajně motivován. Sobotní porážku vyžehlil triumfem v neděli.

Nick Padmore předvedl revoluční 2šasisový Lotus 88B, který Chapman postavil pro sezonu 1981. Vůz v mistrovství světa nikdy nesměl startovat. Williams FW07 s Markem Hazellem v kokpitu byl jediným vozem, který alespoň v neděli na čas dokázal držet krok s Lotusy a McLareny. Michael Lyons dojel na Lotusu 92 dvakrát třetí, což ho jistě neuspokojilo.

Mark Higson se vytasil v hodící se přilbě lakování Nikiho Laudy, za to byli Paul Grant (s přilbou v lakování Pierse Courage) a jeho De Tomaso-Williams 505 k vidění jen v sobotním závodě

Belgický závodník a sběratel Marc Devis předvedl první wing-car dějin F1: Lotus 78, se kterým vyhrávali v letech 1977 a 1978 Andretti, Nilsson a Peterson. Bývalý jezdec DTM, Harald Becker již několik let jezdí F1 na jeho krásném zlatém Arrowsu A3 z roku 1980.

Francouz Michel Baudoin měl zjevné těžkosti udržet March 821 (roku 1982 v rukou Masse, Boesela a Keegana) na trati. Arthur Bruckner ze Salzburgu předvedl svůj bezvadně restaurovaný Arrows A6 z roku 1983. Warren Briggs jel na McLarenu M29 tedy na voze, se kterým  začínal ve formuli 1 Alain Prost

 Kritikové mohli podotknout, že na trati bylo poněkud „pře-Lotusováno“. Nevadí: i Mk 91 Stevea Brookse je pastvou pro oči. Nürburgring moderní F1 nepotřebuje: Pokud za rok na asfaltu pod hradem zase uvidíme „historiky“, tak je alles in Ordnung

Text a foto: Roman Klemm

reklama
reklama

F1 na Nürburgringu: Vozy ze 70. a 80. let byly opět pastvou pro oči

reklama