Mistrovství světa si aktuálně užívá své letní přestávky, to ovšem ještě zdaleka neznamená, že by všude motory F1 zmlkly. Naopak. Na Nürburgringu pokračoval šampionát historických F1 (pokud se u těchto většinou zbrusu nových replik dá o historických vozech vůbec hovořit) a klasické třílitry Ford Cosworth V8 zabudované do estetických šasi 70. a 80. let vozech zase duněly pohořím Eifel.
Steve Hartley a jeho Marlboro-McLaren-Ford MP4/1 byli pro armádu černo-zlatých Lotusů tvrdým oříškem: v sobotu nebyl k rozlousknutí. 3násobný vítěz 24h v Le Mans, Marco Werner nastoupil jako vždy krajně motivován. Sobotní porážku vyžehlil triumfem v neděli.
Nick Padmore předvedl revoluční 2šasisový Lotus 88B, který Chapman postavil pro sezonu 1981. Vůz v mistrovství světa nikdy nesměl startovat. Williams FW07 s Markem Hazellem v kokpitu byl jediným vozem, který alespoň v neděli na čas dokázal držet krok s Lotusy a McLareny. Michael Lyons dojel na Lotusu 92 dvakrát třetí, což ho jistě neuspokojilo.
Mark Higson se vytasil v hodící se přilbě lakování Nikiho Laudy, za to byli Paul Grant (s přilbou v lakování Pierse Courage) a jeho De Tomaso-Williams 505 k vidění jen v sobotním závodě
Belgický závodník a sběratel Marc Devis předvedl první wing-car dějin F1: Lotus 78, se kterým vyhrávali v letech 1977 a 1978 Andretti, Nilsson a Peterson. Bývalý jezdec DTM, Harald Becker již několik let jezdí F1 na jeho krásném zlatém Arrowsu A3 z roku 1980.
Francouz Michel Baudoin měl zjevné těžkosti udržet March 821 (roku 1982 v rukou Masse, Boesela a Keegana) na trati. Arthur Bruckner ze Salzburgu předvedl svůj bezvadně restaurovaný Arrows A6 z roku 1983. Warren Briggs jel na McLarenu M29 tedy na voze, se kterým začínal ve formuli 1 Alain Prost
Kritikové mohli podotknout, že na trati bylo poněkud „pře-Lotusováno“. Nevadí: i Mk 91 Stevea Brookse je pastvou pro oči. Nürburgring moderní F1 nepotřebuje: Pokud za rok na asfaltu pod hradem zase uvidíme „historiky“, tak je alles in Ordnung
Text a foto: Roman Klemm