Velmi rychlá etapa z Vadí Ad-Davásiru do Rijádu zakončila první třetinu 43. ročníku Rally Dakar. Čtyřem posádkám týmu Buggyra Racing etapa lidově řečeno „sedla“ a jezdci vyhlíží další výzvy slavné soutěže.
Profil středeční etapy připomenul loňský Dakar, na který se sneslo ze strany jezdců hodně kritiky. Prostě plný plyn a letecký den. Po třech úvodních etapách, se ovšem jednalo o vítané zpestření. Povedenou etapu bez technických problémů má na svém kontě Tomáš Enge. Přestože startoval ze zadních pozic, podařilo se mu zajet sedmý nejrychlejší čas své kategorie. „Pohoda, jen jednou jsem zastavil a koukal se na zadní nápravu. Jelo se totiž v tak měkkém písku, že auto klouzalo ze strany na stranu a nějak se mi to nezdálo. V technice ale problém nebyl. I když jsme včera zajeli dobře, pořadatel nás dnes nepustil do časovky ve stanovený čas, startovali jsme o patnáct minut později a předjelo nás mnoho aut. Dakar je ale super,“ uvedl Tomáš spokojeně v cíli.
Do problémů se naopak dostal Josef Macháček, který servisoval ještě před startem etapy. Do cíle dorazil se ztrátou čtyřiceti minut.
Rychlosti si dosyta užili také piloti Tatra Buggyra Racing. Vždyť čtyři nejrychlejší kamiony dělilo v cíli jen dvacet vteřin! V rámci vnitro stájového souboje byl rychlejší, Ignacio Casale, ale stalo se tak až ke konci etapy.„Dnes to byl vlastně první den, který se obešel bez technických problémů. Profil se podobal loňskému, pořád se letělo sto čtyřicet. Jeli jsme dvě stě kilometrů za Ignaciem a Jardou Valtrem, oba jsme pak předjeli v dunách. Před cílem jsme dokonce dojeli Kamaz, hodně se ale prášilo, takže jsme všichni zabloudili a museli se vracet. Ale nebylo to nic hrozného a s etapou jsem spokojený.“
Martin Šoltys obsadil sedmé místo, Ignacio Casale dojel o jednu příčku výše. „Ke konci speciálky jsme dojeli i Kamaz, ale s Alvarem jsme se rozhodli zpomalit a soustředit se na navigaci, což se nám nakonec vyplatilo. Tatra funguje také skvěle, jen s manuální převodovkou to máme v dunách trochu složitější,“ řekl už šestý muž průběžného pořadí kamionů.
„Jede se neskutečné tempo a každá chyba vyjde draho. Obě Tatry se drží mezi nejlepšími bez vážnějších problémů. Ignacio si premiérovou účast za volantem kamionu náramně užívá, předvádí neskutečný výkon a společně s Martinem se derou dopředu. Dojetí do bivaku je základ. Tomáš s Pepou jsou oba bojovníci, ale nejsme ještě ani v půlce a výsledek se bude hodnotit až na konci,“ shrnul výkony posádek týmu Buggyra Racing tiskový mluvčí Jan Kalivoda.
Ve čtvrtek čeká na jezdce etapa z Rijádu do Al-Kasumá. Měřený úsek bude dlouhý 456 kilometrů a pořadatele slibují jak duny, tak kamenitou cestu.
LIGHT PROTOTYPES T3.1 – výsledky 4. etapy
- Meeke/Rosegaar PH Sport 03:18:42 hod 2. Guthrie/Floene OT3 + 00:06 min 3. Quintero/Zenz OT3 + 02:57 min 7. Enge/Tošenovský Can-Am DV21 + 10:33 min17. Macháček/Vyoral Can-Am DV21 + 39:54 min
LIGHT PROTOTYPES T3.1 – průběžné pořadí po 4. etapě
- Quintero/Zenz OT3 17:02:49 hod 2. Herrero/Cazalet OT3 + 44:08 min 3. Ekstrom/Bergkvist Yamaha + 56:01 min 6. Macháček/Vyoral Can-Am DV21 + 1:51:55 hod18. Enge/Tošenovský Can-Am DV21 + 10:47:32 hod
TRUCKS – výsledky 4. etapy
- Sotnikov/Akhmadeev/Akhmetzianov Kamaz 02:58:47 min 2. Karginov/Mokeev/Leonov Kamaz + 00:10 min 3. Vishneuski/Novikau/Sachuk MAZ-Gyrtech + 00:14 min 6. Casale/Leon/Hoffmann TATRA BUGGYRA + 06:36 min7. Šoltys/Schovánek/Šikola TATRA BUGGYRA + 07:02 min
TRUCKS – průběžné pořadí po 4. etapě
- Sotnikov/Akhmadeev/Akhmetzianov Kamaz 14:45:58 min 2. Macik/Tomasek/Svanda Iveco + 26:22 min 3. Shibalov/Nikitin/Tatarinov Kamaz + 26:57 min 6. Casale/Leon/Hoffmann TATRA BUGGYRA + 56:56 min8. Šoltys/Schovánek/Šikola TATRA BUGGYRA + 1:22:54 min